• در هنگام حبس در آسانسور به هر علت آرامش خود را حفظ کنید، وحشت‌ زده نشوید و با آرامش دادن به دیگر همراهان در کابین آسانسور، آنها را به خونسردی دعوت نمایید .
  • وضعیتی که در آن قرار دارید خطرناک نیست آسانسور دچار سقوط نمی شود، موتورهای آسانسور دارای ترمز مکانیکی می باشند و با قطع جریان برق دچار حادثه و یا آزادشدن ناگهانی نمی شوند. به جای انجام کارهای خطرناک و نامعقول، درکف کابین بنشینید، زیرا در صورت حرکت دوباره آسانسور ممکن است تعادلتان به هم بخورد.
  • به هیچ وجه نگران اتمام هوای درون کابین اسانسور نباشید. جریان هوا در چاه و کابین آسانسور برقرار بوده و اکسیژن مورد نیاز شما را تامین می کند.
  • در دو سه سال اخیر با اجبار سازمان استانداد ، سازندگان برای اخذ استاندارد آسانسورساختمان خود باید آسانسورها را مجهز به سیستم UPS یا برق اضطراری کنند تازمان قطع ناگهانی برق، این سیستم آسانسور را تا توقف در سطح یکی از طبقات هدایت کند. قبل از اینکه آسانسور ها مجهز به UPS شوند از سیستم  بلک اوت Black out استفاده می شد که کارش شبیه به سیستم UPS بود ولی بدلیل اشکالاتی که داشت و همچنین بروز یکسری حوادث دیگر از ان کمتر استفاده می شود که. البته  توصیه می شود در زمانیکه در ساختمان شما کسی حضور ندارند ریسک نکرده و از آسانسور استفاده ننمایید . در صورت محبوسی در آسانسور در چنین شرایطی، شهروندان باید از انجام حرکات اضافی در آسانسور پیش از رسیدن مدیر ساختمان، تکنسین‌های فنی، سرایداران و یا نیروهای آتش‌نشانی خودداری کنند.
  • بیشترین حوادث آسانسور در زمان محبوس ماندن در کابین به این دلیل است که مردم تلاش می‌کنند به هر طریقی خودشان را از آسانسور، حتی با بالا رفتن از کابین و یا باز کردن درب نجات دهند. هیچگاه سعی نکنید خود را از دریچه‌ فوقانی کابین آسانسور بیرون بکشید، در صورت انجام اینکار ممکن است دچار برق‌گرفتگی شده و یا حتی جانتان را از دست بدهید. همچنین هرگز به زور اقدام به باز کردن درب آسانسور از داخل کابین نکنید. ممکن است این کار باعث خرابی درب گشته و عملیات نجات شما را در هنگام وصل مجدد برق و یا آمدن نیروی نجات با مشکل مواجه کند.
  • در صورتی قطع برق و نبود روشنایی داخل کابین اسانسور می‌توانید برای مدت کوتاه از نور گوشی برای روشنایی استفاده کنید اما شارژ گوشی خود را برای مواقع ضروری حفظ نمایید.
  • در صورت داشتن تلفن داخل کابین یا دکمه آژیر خطر (دکمه زنگ زرد رنگ) تعبیه شده در داخل کابین را فشار دهید تا دیگران از محبوس شدن شما در آسانسور مطلع گردند. اگر ,وضعیت آنتن دهی موبایلتان مناسب است، با شماره تلفن درج شده بر روی پلاک مشخصات داخل کابین آسانسورکه شامل شماره نگهبان یا مدیر ساختمان یا  تکنسین فنی آسانسور و در نهایت شماره آتش‌نشانی ۱۲۵ تماس بگیرید و با اعلام آدرس محل حادثه منتظر امدادگران باشید. .شرکت آسانسور و پله برقی تک سازان ستاره فردا با داشتن کادری مجرب و دوره دیده آماده ارائه خدمات نصب وراه اندازی با ضمانت و مجوز های لازم هم چنین سرویس و نگهداری آسانسور های شما مشتریان عزیز میباشد.